i.uoh.umu.2ps102.a2105.202322PS102
2023-04-17T08:35:11.081+02:002024-06-15T00:00:00.000+02:00Vetenskapliga perspektiv och forskningsdesignScientific Perspectives and Research Design<p>Är all forskning som görs bra forskning? Svaret är dessvärre nej, men för att kunna avgöra om en viss undersökning är bra krävs kunskap om forskningsprocessen. Av forskningsprocessens fyra övergripande steg behandlar denna kurs de två första stegen, nämligen att (i) utgå från ett vetenskapligt perspektiv (paradigm) och (ii) designa sin undersökning.</p><p>Innehåll i korthet: vetenskapsteori, psykologins historia, forskningsetik, vetenskapliga grundbegrepp, designer for experiment, kvasi-experiment, korrelationsstudier, epidemiologiska studier och kvalitativa studier. </p><p>Is all research good research? The answer is unfortunately no, but knowledge about the research process is needed for determining whether a certain study is good. Among the four overbridging steps in the research process, the first two will be taken in this course, namely, (1) taking on a certain scientific perspective (paradigm) and (ii) designing the study. </p><p>Content in brief: theory of science, history of psychology, research ethics, basic scientific concepts, designs for experimental, quasi-experimental, correlational, epidemiological and qualitative studies. </p>false7.5Univ: 90 hp inom ett huvudområde.Engelska A/6 och svenska för grundläggande behörighet för högskolestudier om utbildningen ges på svenska.Univ: 90 credits (Higher Education Credits/ hp) in any subject.Proficiency in English equivalent to Swedish Upper Secondary course English A/6.Where the language of instruction is Swedish, applicants must prove proficiency in Swedish to the level required for basic eligibility for higher studies.uh