i.uoh.umu.2fe200.24061.202322FE200
2023-05-11T10:04:26.489+02:002024-06-15T00:00:00.000+02:00Business Development and Supply Chain Management DBusiness Development and Supply Chain Management D<p>Kursen är avsedd för studenter som vill bli entreprenörer, chefer eller projektledare med inriktning mot (internationell) affärsutveckling. En tydlig pedagogisk idé inom kursen är handlingsorienterat lärande (eller lärande genom erfarenhet). Syftet är att förbereda studenterna med färdigheter att etablera och leda företag, samt tillämpa kunskaper i att utveckla och leda affärer och affärsenheter med inriktning mot innovation, internationell expansion och tillväxt.</p><p>Kursen består av fyra moment som vidare kommer att beskrivas nedan:</p><p>Moment 1. Strategiskt perspektiv, 7.5 hp</p><p>Moment 2. Entreprenörskap och affärstillväxt, 7.5 hp</p><p>Moment 3. Leda nätverk och internationalisering, 7,5 hp</p><p>Moment 4. Supply Chain Management II, 7,5 hp</p><p>The course is directed to students aiming to become entrepreneurs as well as managers or project leaders focused on (international) business development. A core pedagogical idea in the course, is action based learning (or learning by experience). The aim is to prepare students with skills involved in launching and leading businesses but also to use those skills to develop and run businesses or business units with a direction toward innovation, international expansion and growth.</p><p>The core course consists of four modules, which will be further described below:</p><p>Module 1. Perspectives on Strategy, 7.5 creditsModule 2. Entrepreneurship and Business Growth 7.5 creditsModule 3. Managing Networks and Internationalization 7.5 creditsModule 4. Supply Chain Management II 7.5 credits</p>false30.090 hp varav 75hp företagsekonomi varav kandidatnivå 15 hp eller motsvarande. Godkänt på minst 52,5 hp varav 7,5 hp på kandidatnivå. Det krävs att studenten har en bredd i ämnet och inte enbart hp inom en av inriktningarna (dvs. ledarskap, marknadsföring, redovisning, finansiering).Gymnasium: Engelska B/690 credits out of which 75 credits in Business Administration whereof 15 credit bachelor courses or equivalent. Approved 52,5 credits whereof 7,5 credits in bachelor courses.It required to have broad knowledge of different specializations within the subject of Business Administration i.e. Management, Marketing, Accounting and Finance.Proficiency in English equivalent to Swedish upper secondary course English B, English/6.uh